Izaberi pregled

Pregled tjedna


<kolovoz 2014>
pusčpsn
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567

 izdavačka djelatnost
 izložba
 događanje
 skup
 ostalo

Pregled mjeseca

Pregled godine

Izložba

Vlado Kristl / Prije egzila - Radovi od 1943. do 1962.

Muzej suvremene umjetnosti

mjesto održavanja: Umjetnički paviljon, Trg kralja Tomislava 22, Zagreb
datum početka/završetka: 25.01.2007. / 18.02.2007.
otvorenje: 19.00
radno vrijeme: od ponedjeljka do subote: od 11 do 19 sati, nedjelja: od 10 do 13 sati
cijena ulaznice: 20 kuna, 10 kuna (za učenike, studente, umirovljenike i grupe), ponedjeljkom: ulaz besplatan
autor stručne koncepcije: Snježana Pintarić, Darko Glavan
autor likovnog postava: Oleg Hržić i Ante Rašić
organizator: Muzej suvremene umjetnosti, zagreb; Umjetnički paviljon u Zagrebu

Izložba slikara i autora animiranih i eksperimentalnih filmova Vladimira Kristla (1923. - 2004.) naslovljena Vlado Kristl: Prije Egzila – Radovi od 1943. do 1962., u organizaciji zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti održat će se od 25. siječnja do 18. veljače 2007. u Umjetničkom paviljonu.

Ova multimedijalna izložba (autori projekta Darko Glavan i Snježana Pintarić) predstavit će neke od ključnih vidova Kristlova stvaralaštva do 1962. godine. Izložba podjednaku pažnju posvećuje slikarskim radovima, posebice onim iz razdoblja suradnje s EXAT 51, pripremnim skicama, dizajnerskim rješenjima, karikaturama  kao i  značajnim inovacijama unutar svjetski poznate zagrebačke škole animiranog filma ("Don Quijote", "Šagrenska koža"). Zbog zabrane filma "General i stvarni čovjek" (1962.), Kristl većinu života provodi izvan domovine.
Iako relativno slabo poznat hrvatskoj publici zbog višedesetljetnog izbivanja, Kristl je općenito priznat kao jedna od ključnih umjetničkih ličnosti hrvatske i europske eksperimentalne likovne i filmske scene XX. stoljeća.

"Vlado Kristl jedan je od najintrigantnijih hrvatskih umjetnika druge polovice dvadesetog stoljeća. Njegov vrlo zanimljiv i kvalitetan umjetnički opus javnost i kritika nerijetko su pratili kroz prizmu gotovo pustolovnog načina života i konstantnog sukoba s društvom i ustaljenim
društvenim normama, stavljajući ga u žižu medijskog interesa samo zahvaljujući povremenim ishitrenim skandalima, ali ne i sustavno prateći i kritički interpretirajući njegov rad. Od 3. lipnja 2001. datira darovnica koju je potpisao Vlado Kristl, uputivši je na adresu našeg Muzeja, doniravši nam svoje «kompletno slikarsko djelo». Do ostvarenja ove darovnice nažalost nikad nije došlo, no, od te godine datira i ideja o realizaciji Kistlove izložbe u Zagrebu.
Sustavno istraživanje i izlaganje njegovog opusa trebalo bi, između ostalog, pomoći i izlaženju iz klišeja koji vladaju u javnosti a svode se na tvrdnje da su rana djela velikim dijelom uništena, a da je skoro sve slike iz devedesetih preslikao. Iako se na početku istraživanja činilo da se
nalazimo pred teškim zadatkom, danas sa zadovoljstvom mogu reći da smo sakupili djela koja govore i o Kristlovim ratnim godinama,  zatim studentskim radovima i o pariškom boravku, te nam na taj način omogućuju uvid u razvojnu fazu i prije  EXATA. Pronađen je velik dio slika s izložbe „Pozitiv i negativi“ kao i mali varijabl s izložbe u Galeriji suvremene umjetnosti, čak je i kratki čileanski boravak dokumentiran.
Paralelno izlaganje -  od najranijih karikatura i letaka i plakata iz i neposredno nakon Drugog svjetskog rata pa do kasnijeg filmskog opusa  i citata iz objavljenih knjiga poezije omogućuju uvid u svu širinu Kristlovih umjetničkih interesa i razinu kvalitete pojedinih ostvarenja.“
Snježana Pintarić

"… upravo je Kristlova umjetnička karizma bila presudna da, bez obzira na svoju naglašenu osobnost, postane istaknutim članom EXATA 51, a poslije i Novih tendencija. Dosada neizlagane slike prikupljene za ovu izložbu zorno svjedoče o kozmopolitizmu i logičnom razvoju Kristlova stila. U tom smislu, osim već antologiziranih Kristlovih ostvarenja iz exatovskog razdoblja u posjedu zagrebačkog MSU-a i "Kompozicije" (1954.) iz fundusa riječkog MMSU-a, valja istaknuti "Kompoziciju" iz zbirke Macura koju Denegri datira u 1951., stilski srodno ostvarenje iz zbirke Balić, kao i nekoliko pripremnih crteža za slične kompozicije iz privatnog vlasništva; zbirka "Filip Trade" ljubazno je ustupila na uvid i Kristlovu "Kompoziciju" izloženu na povijesnoj EXAT-ovoj izložbi 1953. u prostorijama Udruženja hrvatskih arhitekata, koja je do nedavno smatrana izgubljenom ili uništenom. No bez obzira na to što je uvid u Kristlovo stvaralaštvo iz prve polovice 50-ih znatno proširen, i nadalje ostaje na snazi prosudba kako je riječ o autoru koji je uporedo koristio različite stilske obrasce i medije."
Iz teksta Darka Glavana „Trajna kreativna pobuna“

Izložbu koju su postavili Oleg Hržić i Ante Rašić  prati bogato ilustrirani katalog čije oblikovanje potpisuje Studio za dizajn i fotografiju Bachrach & Krištofić s tekstovima Snježane Pintarić, Darka Glavana i restauratora MSU-a Zlatka Bielena.

Projekt su financijski potpomogli Ministarstvo kulture RH i Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport grada Zagreba.