Izaberi pregled

Pregled tjedna


<veljača 2013>
pusčpsn
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728123
45678910

 izdavačka djelatnost
 izložba
 događanje
 skup
 ostalo

Pregled mjeseca

Pregled godine

Ostalo

Hungry designers

Hrvatski muzej turizma

Mjesto održavanja: Hrvatski muzej turizma, Park Angiolina 1, Opatija
datum početka/završetka: 17.02.2013.
Organizator: Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD) / Hrvatski muzej turizma

Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD) i Hrvatski muzej turizma raspisuju Poziv za iskazivanje interesa za sudjelovanje na projektu Hungry designers, u okviru platforme Design tourism.  Rok za prijavu projekata istječe 17. veljače 2013.

Hrvatsko dizajnersko društvo ove godine kreće u realizaciju projekta Hungry designers, u partnerstvu s Hrvatskim muzejom turizma iz Opatije, te uz financijsku podršku Ministarstva kulture i Gradskog ureda za gospodarstvo. Ideja je ponovno okupiti tim dizajnera oko teme turizma s fokusom na specifičan segment turističke ponude koji se tiče dizajna hrane i popratnih proizvoda. Dizajn hrane je disciplina u razvoju, u Hrvatskoj nedovoljno promovirana i tako mlada da se njezino značenje često pogrešno interpretira. Njezina osnovna karakteristika je interdisciplinarnost koja uključuje vizualne umjetnosti, kulinarstvo, grafički i produkt dizajn i nutricionizam, s ciljem kreiranja boljeg i intenzivnijeg iskustva kulture hranjenja. Hrvatska je bogata prirodno uzgajanim namirnicama, te kao takva slijedi najnovije trendove u povratku prirodnoj i zdravoj ishrani. S druge strane hrvatska kulinarska baština pod snažnim je utjecajem okolnih zemalja, te kao takva čini idealnu bazu za kreativno i eksperimentalno istraživanje hrane, umijeća objedovanja i popratnih proizvoda vezanih za hranu.

Kao i prošle godine, projektom se želi istražiti različite aspekte fenomena turizma u Hrvatskoj. Dizajnere želimo potaknuti na produkciju originalnih radova s proizvodnim potencijalom, koji su rezultat istraživačkog pristupa fenomenu turizma i propitivanja sociologije turizma. Zanimaju nas dizajnerske vizije oblikovanja budućnosti hrvatskog turizma s naglaskom na dizajn hrane, prehrambene ambalaže i iskustva uživanja u hrani. Proizvodi koji su u direktnom kontaktu s turistima, odraz su lokalnog ukusa i stila. Od dizajnera se očekuje da istraže domenu inovativnosti unutar hrvatskog konteksta i mogućnosti integracije hrvatskog identiteta u proizvode, te da pronađu vlastite strategije korištenja lokalnih povijesnih i kulturno-socioloških resursa u razvoju proizvoda.

Cilj provedbe projekta je kreirati nekonvencionalna, radikalna rješenja lišena stereotipa, koja promišljaju o temi turizma i gastronomije na nove načine. Pozivamo dizajnere i interdisciplinarne timove da istraže temu dizajna i hrane unutar nekoliko specifičnih kategorija ili njihovih kombinacija:

1. Dizajn hrane
Hrana je materijal koji se i sadržajno i oblikovno transformira i redizajnira. Dizajnersko-kulinarska rješenja uključuju promišljanje oblika, okusa, konzistencije, temperature, boje, teksture, ili inovativno kombiniranje namirnica s ciljem kreiranja novog iskustva konzumiranja hrane. Idealna suradnja: dizajner + kuhar, slastičar, enolog ili prehrambeni tehnolog (ovisno o kontekstu može se raditi o različitim profilima profesionalaca)

2. Dizajn za hranu
Dizajn svih uporabnih predmeta kojima se hrana priprema, servira, pakira i komunicira s krajnjim potrošačem, neovisno o kontekstu (primjerice: restoran, tržnica, supermarket isl.). Idealna suradnja: produkt dizajner, grafički dizajner + djelatnik u turizmu (ovisno o kontekstu može se raditi o različitim profilima profesionalaca)

3. Dizajn scenarija
Dizajn scenarija uključuje kreiranje situacija interakcije ljudi i hrane i dizajn rituala uživanja u hrani vezanih za lokaciju (interijer/eksterijer), sezonu, doba dana, tipove konzumacije (primjerice: slow food, fast food, jedenje u hodu, piknik, bonton za stolom i sl.). Idealna suradnja: dizajner + poduzetnik, ugostitelj, djelatnik u turizmu (ovisno o kontekstu može se raditi o različitim profilima profesionalaca)

Provedba projekta (siječanj 2013. – srpanj 2013.)

Hrvatsko dizajnersko društvo i Hrvatski muzej turizma raspisat će Poziv za iskazivanje interesa na projektu na temu dizajna hrane, popratnih proizvoda i koncepata vezanih za konzumaciju hrane. Na osnovu pristiglih tekstualnih prijedloga, Selekcijska komisija u sastavu dizajnera i profesionalaca iz područja turizma, odabrat će tim dizajnera za daljnji rad na projektu. Ocjenjivačka komisija ima pravo dati prijedloge za poziv na sudjelovanje autorima čiji rad reflektira zadanu temu.

Participatorna predavanja i diskusije (ožujak 2013.)
Na osnovu pristiglih prijedloga odabrat će se desetak dizajnera, individualno ili u timovima, te formirati plan i tijek projekta, uključujući popis predavača i termina zajedničkih sastanaka na temu dizajna hrane, ali i ulozi dizajna u turizmu općenito. U ovoj fazi projekta od dizajnera se očekuje da znaju kojim specifičnim segmentom unutar šire teme se žele baviti. Cilj je da dizajneri surađuju tijekom projekta sa stručnjacima, da se posjete restorani, vinarije, uljare i slična mjesta za proizvodnju hrane gdje bi se mogla crpiti potencijalna inspiracija za finalizaciju projekata.

Faza izrade prototipova/realizacija koncepata i scenarija (travanj/svibanj 2013.)
Od dizajnera se očekuje da u suradnji sa stručnjacima i konzultacije s voditeljima projekta uđu u suradnju s obrtnicima, ugostiteljima ili proizvođačima svojih projekata. Također se očekuje da u ovoj fazi projekta izrade prototipove i prezentacije, odnosno realiziraju koncepte te ih pripreme za potencijalnu proizvodnju i plasman na tržište.

Prezentacija projekta putem izložbi, okruglog stola i medijska promocija (lipanj – srpanj 2013)
Cilj ove faze je da se dizajneri, proizvođači i potencijalni klijenti okupe na zajedničkom okruglom stolu i velikom otvorenju izložbe u Muzeju turizma u Opatiji početkom srpnja, čime će se ujedno obilježiti i početak ljetne turističke sezone i promotivnih aktivnosti. Izložbeni preview Hungry Designers i popratna rasprava organizirat će se također i u sklopu Dana D u Zagrebu tijekom lipnja, a namjera je da se tijekom ljeta čim više projekata nađe u realnoj ugostiteljskoj ponudi na Jadranu. Planira se također projekt izložiti na što više recentnih sajmova, izložbi i festivala dizajna, kako bi se adekvatno prezentirali hrvatski mladi dizajneri i njihovi proizvodi, a time stvorila medijska pažnja koja bi služila kao motivacija za  nastavak rasprave o nužnosti dizajna u turizmu.

Namjera nam je uspostaviti Design tourism kao višegodišnji projekt HDD-a, istražujući iz godine u godinu ostale segmente i potkategorije iste teme, te na taj način ostvariti snažniju vezu u komunikaciji produkt dizajnera, javnosti i proizvođača. Smatramo da je ovakav pristup od ključne važnosti za razvoj dizajna kao jednog od potencijalnih nositelja kulturnog i gospodarskog razvoja zemlje.