Izaberi pregled

Pregled tjedna


<ožujak 2013>
pusčpsn
25262728123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567

 izdavačka djelatnost
 izložba
 događanje
 skup
 ostalo

Pregled mjeseca

Pregled godine

Izložba

Galerija Miroslav Kraljević / Patricia Esquivias / Folklor



mjesto održavanja: Galerija Miroslav Kraljević, Šubićeva 29, Zagreb
datum početka/završetka: 05.03.2013. / 06.04.2013.
otvorenje: u 19 sati
radno vrijeme: utorak - petak: 12 - 19 sati; subota: 11 - 13 sati
organizator: Galerija Miroslav Kraljević

Izložbom ˝Folklor˝ u Galeriji Miroslav Kraljević umjetnica Patricia Esquivias po prvi puta predstavlja sva četiri rada iz serije u jednom galerijskom prostoru. Njezini radovi tematiziraju povijest Španjolske, njezinu kulturu i imidž. Video instalacije Folklor se bave događajima od povijesnog značenja i usporednim pričama koje su pohranjene u kolektivnoj “pučkoj” memoriji. Koristeći skromnu estetiku i neuvježbani govor kako bi ispričala te priče, Patricia Esquivias isprepliće nepovezane činjenice, predstavljajući stvaranje povijesti kao demokratsku, neprekidnu, propusnu i participacijsku djelatnost. Predavanje pratimo kroz subjektivni kadar umjetnice – pripovjedavačice.

U videu naslovljenom Folklor #1 autorica se neprestano vraća dvjema različitim temama. Krenuvši od tridesetšestogodišnje diktature u Španjolskoj, ona ulazi u osobnu putanju Francova štićenika Jesúsa Gila, koji zlorabi svoj položaj nižeg vlastodršca i zgrće omanje bogatstvo te kupuje nogometni klub i umire nakon što se okladio da može odjednom pojesti dvadeset pečenih jaja. Druga pripovijest prati uspon i pad događaja vezanih uz rave glazbu u Valenciji, koji su započeli nekoliko godina nakon Francove smrti 1975. Folklor #1 je pokušaj da se strancima objasni "baroknost" španjolskog naroda u kontekstu povijesti 20. stoljeća.

Folklor #2ukazuje na sličnosti između kralja Filipa II. Španjolskog (1527.-1598.) i Julija Iglesiasa te globalnih carstava u ono vrijeme i danas. Ponovo miješajući povijesne činjenice o vladavini Filipa II. s tračevima iz žutog tiska o Iglesiasu i njegovu privatnom životu, autorica nas vodi na obrazovno putovanje od Španjolske kao kolonijalnog svjetskog carstva preko mračne, izolirane Španjolske za Francove vladavine do osunčane Španjolske današnjeg masovnog turizma.

Folklor #3 se vraća inicijalnoj teoriji koju autorica nije uspjela potvrditi te je stoga strukturiran kao pjesma, svojevrsna digresija koja se nastavlja. U radu umjetnica povezuje dva mjesta; Galiciju u Španjolskoj i Novu Galiciju u Meksiku tražeći međusobne poveznice i razlike stavlja ih u povijesni kontekst koji potom isprepliće vlastitim impresijama i iskustvima.

Folklor #4 će biti predstavljen kroz dva videa. Prvi video je izvorno napravljen za izložbu u muzeju Reina Sofia, a drugi je snimljen tri godine kasnije kao dokumentacija predavanja. Drugi film iznosi probleme prepoznate u prvoj verziji te ih pokušava riješiti. Na taj način je sličan radu Folklor #3 jer se bazira na procesu preispitivanja vlastitog rada. U njemu autorica osvještava posljedice modernizacije u Španjolskoj u suodnosu s lokalnim političkim i socijalnim promjenama. Ona gradi ovaj rad na osobnoj priči, točnije, na očevom nevinom komentaru koji potom stavlja u kontekst španjolske povijesti u 20. stoljeću

Folkor kao narodno znanje obuhvaća tradicijsku kulturu koju stvara narod/puk 'od dolje' i u tom smislu folklor je u direktnom suodnosu sa službenim znanjem kojeg legitimiraju institucije. Radovi Patricije Esquivias progovaraju upravo jezikom folklora poput usmene predaje koja se ostvaruje kroz naraciju kao središnju formu zastupljenu u svim njezinim radovima. Ona se obraća upravo nama, njezin glas, govor i geste situiraju nas ovdje i sada te kao da mimikriraju trenutak usmenog prenošenja znanja.

Te naracije su alternativni pogled na činjenice i događaje iz španjolske povijesti. Autorica preslaguje povijesne činjenice provodeći vlastitu istragu u kojoj otkriva apsurdnu povezanost pojedinih činjenica time dajući novi uvid u povijesne događaje, mjesta i živote javnih osoba. Folklor kao znanje je konstrukt koji se istovremeno kreira ali i raskrinkava kroz njezine naracije.

 Patricia Esquivias rođena je 1979. u Caracasu u Venecueli, a odrasla je u Madridu, u Španjolskoj. Studirala je u Londonu i San Franciscu. Od 2005. godine njezini su video radovi bili predstavljeni u Madridu (GalerÌa Maisterravalbuena), Njemačkoj (Frankfurter Kunstverein, 5. Berlinski Bijenale), New Yorku (White Columns, Murray Guy), Italiji (Arcos Museum, Artissima), Amsterdamu (Stedelijk Museum Bureau) i Engleskoj (East International, Royal College of Art). Dobitinica je nagrada Present Future i East International u 2007, Midway Contemporary Art u Minneapolisu i Museo Nacional Reina Sofia u Madridu.

Izložbu podržali: Grad Zagreb, Ministarstvo Kulture Republike Hrvatske  i Veleposlanstvo Kraljevine Španjolske u Hrvatskoj