Izaberi pregled

Pregled tjedna


<svibanj 2013>
pusčpsn
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

 izdavačka djelatnost
 izložba
 događanje
 skup
 ostalo

Pregled mjeseca

Pregled godine

Događanje

Suputnici i sugovornici: Ješa Denegri

Muzej suvremene umjetnosti

mjesto održavanja: Prostor povremenih izložaba, 2. kat, Muzej suvremene umjetnosti, Avenija Dubrovnik 17, Zagreb
datum početka/završetka: 21.05.2013. / 21.05.2013.
vrijeme održavanja: u 17 sati
organizator: Muzej suvremene umjetnosti

U utorak,  21. svibnja, u 17 sati, u prostoru povremenih izložbi MSU - a, u ciklusu 'Suputnici i sugovornici', o Josipu Vaništi i njegovu djelovanju u okviru grupe Gorgona govorit će Ješa Denegri (Split, 1936).

Kao kustos, likovni kritičar i povjesničar moderne i suvremene umjetnosti zaslužan je među ostalim i za prepoznavanje nekih od najvažnijih pojava u hrvatskoj umjetnosti u drugoj polovici dvadesetog stoljeća, poput Exata 51, Grupe Gorgona, pokreta Nove tendencije. Autor je nekoliko  ključnih izdanja među kojima su: Apstraktna umjetnost u Hrvatskoj 2 (1985); Exat 51 (1979); Teme i funkcije medija fotografije (1979); Dizajn i kultura  (1985); Fragmenti postmodernog pluralizma (1997). U pripremi je i opsežna Denegrijeva knjiga o Gorgoni u izdanju Kolekcije Sudac  iz Zagreba.  

U eseju napisanom za Vaništinu publikaciju 'Ukidanje retrospektive' Denegri posebno apostrofira trenutak u kojem dolazi do promjene Vaništine operativne paradigme, 1961, kada koncept zadobiva prioritet nad vizualnom formom likovnog djela. Zbilo se to u trenutku kada je Vaništa osmislio prvi broj umjetničkog časopisa Gorgona, u kojem je jedini sadržaj tog 'anti-časopisa' fotografija praznog izloga rabljene robe u Vlaškoj ulici, ponovljena devet puta na devet stranica.  'Taj iskorak od vizualnog k mentalnom dogodio se veoma rano, i to ne samo u odnosu na suvremenu umjetničku povijest uže kulturne sredine tadašnjeg Vaniština djelovanja', ističe Denegri, već i u odnosu na svjetsku povijest konceptualne umjetnost. Stoga ne čudi, zaključuje Denegri, što se 'odnedavno značenje Gorgone s pravom sve više uvažava na ekskluzivnoj, međunarodnoj, muzejskoj, kolekcionarskoj i povijesno-umjetničkoj pozornici.'

Više o tom prijelomnom događaju, kao i o drugim Vaništinim djelima koja su postala nezaobilazno mjesto povijesti neoavangarde na ovim prostorima, saznat ćemo iz razgovora što će ga s Ješom Denegrijem u prostoru Vaništine izložbe voditi Nada Beroš, kustosica izložbe.