Izaberi pregled

Pregled tjedna


<listopad 2013>
pusčpsn
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910

 izdavačka djelatnost
 izložba
 događanje
 skup
 ostalo

Pregled mjeseca

Pregled godine

Događanje

Predavanje: Daniel Rafaelić / Filmovi antičke inspiracije s početka 20. stoljeća

Galerija Klovićevi dvori

mjesto održavanja: Galerija Klovićevi dvori, Jezuitski trg 4, Zagreb
datum početka/završetka: 15.10.2013. / 15.10.2013.
vrijeme održavanja: 20.00 sati
organizator: Galerija Klovićevi dvori, Zagreb

Na početku predavanja premijerno ćemo prikazati film koji je samo za potrebe izložbe stigao iz Kinoteke u Bologni  La caduta di Toia / Pad Troje, Giovannia Pastronea iz 1911. godine u trajanju od 25 minuta.
O filmu: Spektakularnost scenografije, kostima i rekvizite, sjajno rekonstruirana atmosfera Homerove Ilijade postavili su podlogu za onu monumentalnost bez koje nema ozbiljnijeg antičkog filma.
 
Tema predavanja: Filmovi antičke inspiracije s početka 20. stoljeća

Iako se u očima prosječnog promatrača čini kao su filmovi s antičkim temama svoj apogej imali krajem pedesetih i početkom šezdesetih godina dvadesetog stoljeća, njihova prisutnost, vrhunski umjetnički dosezi i popularnost sežu u same početke kinematografije.

Zbog naslijeđene antičke kulturne baštine s kojom se povijesni prostor koji danas nazivamo Europa napajao stoljećima, ne čudi da se pojavom filma istog trena krenulo u filmsku transpoziciju tada iznimno popularnih povijesnih romana (Posljednji dani Pompeja Edwarda Bulwer-Lyttona iz 1834.; Quo Vadis Henryka Sienkiewicza iz 1895. i Ben Hur Lewa Wallacea iz 1880. ...), sačuvanih djela antičkih autora (HomerovaOdiseja; Aristifanova Lizistrata...) ali i Williama Shakespearea (posebice Julije Cezar)[1]. Ovo je prilika da stavimo naglasak na neke od najzanimljivijih predstavnika ovog podžanra povijesnog filma, koji upravo na prelasku 19. u dvadeseto stoljeće započinje ispisivati svoj kanon. Golemi broj filmova upravo na antičke teme, koji su nastali u tom periodu, svjedoče ne samo o inspiraciji antičkom povijesno-arheološkom arkadijom već i o kratkom prostoru slobode koje će cenzura vrlo brzo i vrlo uspješno već koju godinu kasnije u potpunosti ugušiti.

[1] Tematikom se iznimno uspješno pozabavio, među ostalima, i Jon Solomon, The Ancient World in the Cinema, Yale University, 2001.

 
Slijedeće predavanje iz ovoga ciklusa: 22. listopad u 20 sati – Petra Vugrinec: Antika u slikarstvu hrvatske moderne  - mit i stvarnost