Izaberi pregled

Pregled tjedna


<kolovoz 2013>
pusčpsn
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678

 izdavačka djelatnost
 izložba
 događanje
 skup
 ostalo

Pregled mjeseca

Pregled godine

Izložba

Grisia 2013

Zavičajni muzej grada Rovinja - Museo civico della citta' di Rovigno

mjesto održavanja: Rovinj
datum početka/završetka: 11.08.2013. / 11.08.2013.
organizator: Zavičajni muzej Grada Rovinja

Zavičajni muzej Grada Rovinja, Grad Rovinj i Turistička zajednica Grada Rovinja pozivaju na skupnu izložbu “GRISIA 2013”. Skupna izložba na otvorenom održati će se u nedjelju, 11. kolovoza. Sudjelovanje na izložbi prijavljuje se istog dana (nedjelja, 11. kolovoza) od 7 do 9 sati u prostorijama Zavičajnog muzeja Grada Rovinja.
Autori trebaju izložiti svoje radove istog dana, najkasnije do 9.30 sati, u ulici GRISIA. Svečano otvorenje će biti u 10 sati. Mjesta za izlaganje nisu unaprijed određena. Sudionici su ograničeni na 5 djela s kojima će sudjelovati na izložbi “GRISIA 2013”.

Sudionici mogu izlagati u 4 kategorije izlagača:

1. Diplomirani umjetnik
2. Student Škole primijenjenih umjetnosti ili Umjetničke akademije
3. Umjetnik samouk
4. Dijete

Svaki izlagač izlaže isključivo vlastita djela. Radovi ostaju izloženi do 19 sati, potom će biti pročitane odluke žirija.

Nagrade Grisia 2013.
- Nagrade Grada Rovinja: I. nagrada otkup 7 000 kn i pršut, II. nagrada otkup 5 000 kn i sir
- nagrada Zavičajnog muzeja grada Rovinja 4 500 kn
- nagrada za primijenjenu umjetnost
- Otkupne nagrade sponzora: (pojedinačna vrijednost nagrade je 4 500 kn)

Autori su dužni predati nagrađeno djelo bez obzira na stvarnu vrijednost.

Prije nego je nastupilo moderno doba specijalizacije nije bilo prave razlike između zanatlije i umjetnika. Umjetnik je u svom zanatu bio naprosto »il miglior fabbro«. Juraj Dalmatin bio je graditelj i klesar, Benvenuto Cellini zlatar — oni se nisu držali posebnim »umjetnicima«. Umjetnost je i danas zadržala nešto od te demokratičnosti: svatko tko može držati u ruci olovku ili dlijeto može biti i »umjetnik« — ako to jest.

Umjetnik isto tako nije imao drugo tržište ili drugačiji izložbeni prostor svojih proizvoda nego zanatlija. Grisia ukazuje na tu staru srodnost, i to ne samo vlastitom slikovitom starošću — recimo da nam ona pruža danas sliku kakve cehovske ulice srednjevjekovnog grada. U njoj kao da se spontano izražava pučki karakter stvaralaštva, demokratičnost umjetnosti na djelu. Na gradskoj ulici mi sudjelujemo u radosti tvorca u neposrednom kontaktu s konzumentom djela.

Grisia, kao jedna od rijetkih novoustaljenih tradicija, zaista služi na čast i na ukras Rovinju, gradu koji je svoj poslijeratni preporod doživio upravo kao domaćin Umjetničke kolonije. Sajamskom, pučkom, neobvezatnom karakteru Grisie nesumnjivo bi pridonijelo i to, da se u nju uključi još više lokalnih, rovinjskih amatera stvaralaca i da se njena aktivnost protegne na cijelu Ljetnu sezonu — da Grisia ne bude samo izložbom, nego gradskom institucijom u pravom smislu riječi, dijelom autentičnog života Rovinja.

Antun Šoljan, 1976.


Više na: http://www.muzej-rovinj.com/HRV/novosti/novost.asp?dogadajId=989