Izaberi pregled

Pregled tjedna


<studeni 2012>
pusčpsn
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789

 izdavačka djelatnost
 izložba
 događanje
 skup
 ostalo

Pregled mjeseca

Pregled godine

Izložba

Predstavljanje nove koncepcije Hrvatskog muzeja turizma / Iz Žuljane u Lumbardu / Pun kufer svega / Jet set

Hrvatski muzej turizma

mjesto održavanja: Hrvatski muzej turizma, Umjetnički paviljon "Juraj Šporer", Park Angiolina 1, Opatija
datum početka/završetka: 13.11.2012. / 03.12.2012.
otvorenje: u 19 sati
radno vrijeme: utorak - petak: 10 - 18 sati
organizator: Hrvatski muzej turizma

Izložba fotografija Borisa Cvjetanovića Iz Žuljane u Lumbardu

Hrvatski muzej turizma, Umjetnički paviljon „Juraj Šporer“, 13.11.2012.- 3.12.2012.

Boris Cvjetanović rođen je 1953. u Zagrebu. Od 1976. do 1984. radio je kao kipar-restaurator u Hrvatskom restauratorskom zavodu. U tom je periodu započeo svoj fotografski rad, a od 1981. objavljivao je fotografije u studentskim tiskovinama (Studentski list, Polet). Od 1984. naovamo profesionalno se bavi fotografijom, u statusu slobodnog samostalnog umjetnika. Od 1981. do danas izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. 2003. godine s Anom Opalić predstavljao je Hrvatsku na 50. bijenalu u Veneciji. Objavljivao je fotografije u brojnim novinama i časopisima. Nagrađen je u Japanu, u okviru izložbe “-ism '95: The 1st Tokyo International Photo-Biennale” nagradom Nikon Camera Co., a u Hrvatskoj Velikom nagradom na izložbi „Hrvatska fotografija 1997.“, te nagradom Homo volans. 1996. objavio je knjigu fotografija Prizori bez značaja. Njegovi su radovi uvršteni u knjigu Echoes Contemporary Art at the Age of Endless Conclusions Francesca Bonamija (The Monacelli Press, New York, 1996.). Cvjetanovićeve fotografije nalaze se u zbirkama Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Hrvatskog povijesnog muzeja, Galerije Dante -Marino Cettina (Umag), Galerije umjetnina u Splitu, u Tokyo Metropolitan Museum of Photography te u privatnim zbirkama. Živi i radi u Zagrebu.

 „Kao i mnogo puta do sad, Cvjetanovićev je okular namješten na kadar no duh mu je slobodan za neočekivanost, za istragu koja to zapravo i nije, nego je to obuzetost jedinstvenošću situacije u kojoj se zatekao. I ono što ponirući u tu situaciju bilježi postaju strukturalni elementi sveobuhvatna portreta.

Promatrajući cjelokupnu seriju ovih fotografija vidljivo je taj portret postaje okosnica koja je postavljena u okvir te da sve zajedno podsjeća na dramaturški precizno razrađen dokumentarni film čije se vrijeme radnje događa u jednom danu.“ (Boris Greiner, katalog Iz Žuljane u Lumbardu)

 

Izložba Pun kufer svega (osobni putnički inventar kao odraz društvenih promjena)

 13.11. 2012.- 30.6.2013.

Ovo je izložba o osobnom putničkom inventaru, svemu onome što nosimo sa sobom na put. Od kovčega za šešire i putnog pribora za njegu brkova s kraja 19. stoljeća, preko članskih iskaznica za popuste iz tridesetih godina 20. stoljeća, pa sve do točkastih, plastičnih putnih šalica za kavu iz 1968. – ono što nosimo sa sobom na put odraz je onoga što se u to vrijeme smatralo praktičnim, važnim ili trendovskim.

U počecima modernog turizma, krajem 19. stoljeća, putnički je inventar bio dragocjeniji i dugotrajniji,  putovalo se i boravilo duže i sa sobom se nosilo mnogo više osobnih stvari. Izgled i kvaliteta prtljage bili su statusni simbol vlasnika, a na popisu se mogao naći i ekstravagantni primjerak kreveta za putovanje, sekreter za putovanje ili putni toalet. U turistička mjesta dolazili su uvaženi gosti koji su predstavljali visoko društvo svog vremena.

U međuratnom razdoblju dolazi do niza promjena na političkom, društvenom i ekonomskom planu koje se odražavaju u svim vidovima života, pa tako i u putovanju i turizmu. Putovanja prestaju biti isključiva povlastica elite, te uslijed razvoja masovne proizvodnje i putnički inventar postaje pristupačniji i raznovrsniji. U tom razdoblju već možemo prepoznati početke svega što je karakteristično za odmor kakvog ga poznajemo danas - rekreativni, ljetni odmor u kojem dominiraju kupanje i sunčanje, ali isto tako i kraći vikend-izleti u obližnja brda, npr. Gorski kotar .

Nakon Drugog svjetskog rata, razvitak domaćeg turizma pod  snažnim je utjecajem države, koja je  na njegov razvoj utjecala  izravno, donoseći propise i uredbe kojima je regulirala slobodno vrijeme i sustav povlastica, ali i neizravno, putem novina i časopisa koji odgajaju suvremenog radnog čovjeka i uče ga kulturi putovanja. Od kraja 1960-ih, kao rezultat povećanja životnog standarda, građane hvata prava groznica zarađivanja i trošenja, a stvaranju potrošačkog  mentaliteta uvelike doprinose novine i časopisi u kojima se s godinama povećava broj oglasa kojima je teško odoljeti. Popis obvezne opreme za godišnji odmor postaje sve duži: od kupaćih kostima i plažne opreme do prijenosnih hladnjaka i roštilja.

Elementi izložbe:

Video-zapis: Kako se upotrebljava mercedes

Dubravka i Vladimir Bobinac, bračni par koji danas živi u Krku, proputovali su cijelu Europu u razdoblju od 1962. do 1990., vozeći se, spavajući, kuhajući i živeći u svom starom, preuređenom kombiju. Putovali su s dvoje djece koja su spavala u improviziranom šatoru kojeg bi noću podizali na krovu kombija, i noseći sve stvari potrebne za putovanja duga po mjesec ili dva dana sa sobom. Obitelj Bobinac cijele bi se zime pripremala za putovanje, listala enciklopedije, detaljno planirala rute, kilometražu, troškove. Gospodin Bobinac je, kako kaže, istim mercedesom kakvim je kao student 1949. godine prevezen na  robovanje na Golom otoku, kasnije proputovao svijet. (snimio: Luka Žanić)

Video-zapis: Kad ideš na put ne smiješ zaboraviti ponijeti vodene balone

Djeca iz Dječjeg vrtića Opatija otkrivaju što nikako ne smiješ zaboraviti kad krećeš na put. I još ponešto što ih uopće nismo pitali. (snimio: Vanja Vinković).

Cijene ulaznica su sljedeće:

Odrasli: 10 kn

Učenici i studenti: 5 kn

Grupe od 10 i više osoba: 7 kuna, vodič ili pratitelj besplatno Posebna ponuda:

Obiteljska ulaznica: 20 kuna

Prva nedjelja u mjesecu: besplatan ulaz za sve

Ulaz u predvorje i suvenirnicu u Vili Angiolini je i dalje slobodan, kao i ulaz u Umjetnički paviljon "Juraj Šporer".

 

Prvi gost-umjetnik izložbe Pun kufer svega je Stanislav Habjan s instalacijom Jet set.

Stanislav Habjan rođen je u Zagrebu 1957. godine. Autor  je zbirke priča “Nemoguća varijanta” (naslovom njegove antologijske priče “Poštari lakog sna" imenovana je panorama proze Quorumova naraštaja, kasnije i poznata pjesma Pips, Chips i Videoclipsa), da bi potom bio suosnivač Greiner & Kropilak Mailart Officea i umjetničke organizacije Petikat. Habjan je bio art direktor novina za kulturu Homo volans i glazbenog magazina Nomad, a sa Danijelom Žeželjom oblikovao je i vizualni identitet Pulskog festivala knjiga Sa(n)jam knjige i mnoge druge dizajnerske projekte. Projektom Dućan metafora gostuje u galerijama širom Hrvatske.

„U bijeloj konstrukciji koja drži raširena krila s izloženim fotoportretima oca i sina u otprilike istoj dječačkoj dobi, prepoznajemo trokolicu, transportni tricikl s plitkim sandukom (korištenu već jednom u sklopu ambijenta Dućana metafora, gdje se, krcata perecima, vezala uz pekaru iz slikovnice). Ovdje, s dodanim raširenim krilima te prednjim dijelom odvojenim od tla, podsjećajući na lake snovite konstrukcije prvih letjelica s početka 20. stoljeća, trokolica prizivlje uzlet, postajući modul za putovanje s ovoga svijeta; ali ne tijela, već 'duše za let stvorene' (Tin Ujević). Stoga se ova Habjanova radikalno intimistička varijanta Osobnog putničkog pribora (u kojem fenomen turističkog izleta postaje metaforom za čitav ljudski život – a vrijedi i obratno) može očitati (što bi autoru, koliko ga poznajem, zacijelo odgovaralo) i kao svojevrsni testament, ako ne i manifest: život nije besmisleno putovanje između dvije beskonačne tame nego itekako smislen krug između dvije vrlo bliske ako ne i iste točke; spiralno iskustvo čije su mogućnosti čitanja, jednako kao i pripovijedanja, beskonačno privlačne.“ (Jerica Ziherl, iz kataloga Jet set)